Jan en Marc op reis

Beautiful Russia

St. Petersburg en Moskou lagen op mijn ijskoude route, alvorens Marc te ontmoeten in het bijna 40 graden warmere Delhi. Alle stereotypen die de ronde doen over St. Petersburg en Moskou kunnen als vals bestempeld worden. Van alle kanten werd mij namelijk verteld dat ik deze steden niet levend zou verlaten en de Russische Maffia mij zou inrekenen.

Het aangeprate onveiligheisdgevoel verdween na 1 dag Petersburg als sneeuw voor de zon. Het WInterpaleis c.q. Hermitage was zeer indrukwekkend met haar eindeloze schitterende galerijen. Het gebouw deed niet eens onder voor de schilderijen. De impressionistische stijl van onder meer Renoir deed mijn onderontwikkelde kunstantenne verfijnen. De gigantische rivier de Neva die midden door de stad heen stroomt, geeft de stad een bijzonder aanzien.

Moskou heeft een schitterend metrostelsel, een gigantisch universiteitsgebouw en last but not least het Kremlin, waarvan akte bij wijze van de toegevoegde foto's.

Twee totaal verschillende steden die absoluut een bezoekje waard zijn. 'From Russia with love, because you're my friend.'

Reacties

Reacties

Bianca1988

Heyy Jan... Ik zie de foto's niet!

justus

leuke verhalen, jongens,maar...ze smaken naar meer !

Jan en Marc

Dank voor alle reacties! Aan de foto's wordt hard gewerkt. De Indische webverbinding wil helaas nog niet meewerken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!