Jan en Marc op reis

Duur Australisch appeltje voor de dorst

De verhaaltjes op dedezesite zullen vanaf nu van mijn hand moeten komen.Mijn voormalige reismakker en inspirerende en gediplomeerde journalist Marc heeft me na de Azie-reis'in de steek gelaten'.

Marc heeft een trip Bali-Amsterdam van 37 uur er net op zitten waarbij hij op een houtje moest bijten, omdat de vliegmaatschappij geenspijzen en dranken aanbood aan de passagiers. De laatste berichten zijn dat hij alweer geacclimatiseerd is in ons kikkerlandje en de eerste heerlijke Nederlandse boterham met kaas vergezeld met een fris glas melk vers van de Friese koe heeft genuttigd.

Mijn reis zet ik voort naarAustralie waar ik mijn tantes, ooms, neefjes en nichtjes (zal) ontmoet(en). De douanecontroles zijn zeer streng in dit land. Ik was vergeten een appeltje aan te geven bij de douane.Gelukkig was de agent in een milde bui en beboette me niet met 220 dollar. Overigens moest ik ook het vulgaire doch hilarische cadeau voor mijn broertje stiekem achterlaten achter de wc-pot op het vliegveld.

Ik laat me momenteel in de watten leggen door mijn aunts Loukie en Nera. Loukie is een topchef en heeft tientallen kookboeken geschreven. Zij haalde me met haar man Phil op van het vliegveld Sydney. Een heerlijk ontbijt bij hen thuis was zeer welkom met de jetlag in de benen.

Nu begeef ikme op de farm van Nera net buiten Sydney. Het oogt als een Nederlands buitenhuis in de bossen,maar een rondcirkelende arenden een huppelende kangaro in de verte, naast het glooiende (16,5 hectares tellende) landschap en en laaghangende wolken (700 meter bovenzeeniveau)doen je beseffen dat je aan de andere kant van de wereld zit. Bezijdens dat valt ook op dat te pas en te onpas elkaar wordt aangesproken met 'mate'. Zo ook toen mijn tante Nera zeer formeel en keurig werd benaderd door een wijnhandelaar. Desondanks werd het telefoongesprek afgesloten met 'thanks mate'.

Mijn 3 weken durende Australische reis zal bestaan uit een 2/3 daagse Sydneybezoek, om vervolgens naar Canberra en Melbourne te gaan. Ik wil de '12 apostels' (monolieten) zien en Kangaroo-island.Als er tijd is, wil ik de Ayes rocks nog zien. Helaas kan ik zoveel ook niet zien.De afstanden in dit land zijn enorm.

Groet Jan

Reacties

Reacties

Lodewijk

Neeeeee niet mijn cadeautje:( haha, groeten aan Loukie en Nera!

ankie

Veel plezier in Australië. Hier hebben de vrieskou en de sneeuw -helaas- toegeslagen. Maar je mist misschien wel de elfstedentocht!

Jan

Beste Ankie, ik volg de Friese en vries ontwikkelingen nauw op de voet! Marc heeft achteraf gezien zijn reis verstandig ingepland door zijn reis af te blazen vanaf Bali! Groeten vanuit Melbourne, Jan

justus

it giet net oan, ... helaas !! Had je de ijzers al uit het vet, Ankie, en een startbewijs voor De Tocht ? Marc, ben je al weer geacclimatiseerd, na je-naar ik begrijp- superlange terugreis ? ?

Marc

Ja, na een kleine 2 weken in de Hollandse vriezer weet ik nog geen eens meer hoe 30 graden voelt...
Jan, ziet er mooi uit daar in Australië: go with the flow!

eduard

doe maar rustig aan jan, want het is shaatsen achter de kolenkachel. op het droge zonder wieltjes

Michiel Abeln

Jan, als je tijd hebt, probeer dan met Adventure tours van Melbourne naar Adelaide te gaan, leuke sportieve tour waarbij je de 12 apostels ziet maar ook een paar bergen kunt beklimmen.

Groeten,

Michiel

Jan

@Eduard en Ankie: Ik kijk op zich wel uit naar erwtensoep, melk, vers boterhammetje kaas en naar het eindelijk weer eens wat nuttigs doen. Gelukkig is de ergste kou over.

@Michiel: The Great Ocean Road was inderdaad zeer de moeite waard!

@ Marc: Hier in Sydney is wisselt het ook zeer qua weer. Het is een zeer slechte zomer voor hun begrip.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!