Jan en Marc op reis

Go with the flow

Mijn Australie-reis heb ik ingeplandvolgens het devies van eenruigeprofessionele EngelseHimalayabeklimmer.In Nepal in een kroeg vertelde ik hem dat ik hoogteziekte kreeg bij de klim van de Poonhill van 3500 meter. Hij keek me smalend aan en bestempelde het als 'Dutch pussy illness' . It's all mental volgens hem. Wat betreft de Australie-reis: empty your fucking head and go with the flow..mate'

Dit heb ik dan ook gedaan. Van Sydney ben ik gevlogen naar Melbourne waar ik in een leuk hostel terecht kwam in een backpackers area, ST. Kilda genaamd. De nachten waren gezellig en duurden lang. Het was sinds lange tijd dat ik kamers deelde met 9 anderen. Afgezien van de stank beviel het me prima.

Noodgedwongen moest ik dag 3 wegens overboeking vertrekkennaar een hostel dat een stuk duisterder was. Drugsdealers op de kamer, jonge Engelse gasten overladen met tattoos en grof taalgebruik gingen diep in de nacht door met lawaai maken. Daarbij werden de dames ‘gewoon' de kamer in meegenomen. Desondanks was het feest met de vorige hostelgangers erg geslaagd, het slapen dus minder.

Na deze wilde nacht heb ik besloten om alle schepen achter me te verbranden en naar het centrum te verkassen. 2 dagen een 1 persoonskamer geboekt vanwege de rust. De stad Melbourne is erg groot en modern. In 1900 leefden er 500.000 mensen, nu zijn dat er 5.000.000. Veel festivals vonden er plaats; voor de liefhebbers van Melbournse muziek: zoek op youtube Dan Sultan.

Daaropvolgend heb ik een auto gehuurd en ben ik langs de Great Ocean Road gereden. Lange uitgestrekte gebieden zonder veel vegetatie. Veel dode kangaroos op de weg. Dat blijft een immens probleem in Australie. De beesten hoppen vaakopeens de weg over. De 12 Apostles, 12 monolieten (waarvan er 4 van zijn afgebrokkeld inmiddels) midden in de zeezijn een ware toeristische trekpleister. Onderweg heb ik geslapen in hostles waar velen backpackers waren die dezelfde route, maar dan andersom, ondernamen. Adelaide was een mooie stad , die bekend staat om de wijngaarden. Helaas had ik slechts tijd voor de bezichtiging van de stad Adelaide en niet voor de rurale gebieden ge omdat de volgende dag mijn vlucht naar Sydney alweer ging.

De volgende dagen zal ik met mijn familie (Nera, Sascha en Jason) doorbrengen om 23 februari via SIngapore naar Amsterdam terug te vliegen. De reis zal totaal 31 uur duren.

Reacties

Reacties

ankie

de sneeuw is hier inmiddels verdwenen en als je terug komt, staan de krokussen vast weer in bloei. Alvast een goede terugreis gewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!