Jan en Marc op reis

No more ' talling' in Agra

Toen we doodvermoeid na een nachtje stappen Delhi aankwamen in Agra om 9 AM werden we gelukkig opgevangen door een -geheel belangenloos- vriendelijke Rijska-chauffeur die ons naar het verkeerde hotel bracht. Hij verbaasde zich over onze lengte aangezien Nederlanders doorgaans de 2 meter reiken: ' You from Holland? You no tall. You small. People in Holland tall! Vervolgens vroeg hij naar onze leeftijd. ' 25 years? You no more talling??' Vervolgens diende Marc al de geschreven stukjes van zijn vorige Nederlandse klanten te vertalen uit zijn notebloc. ' Mr.X is a very friendly man, he brings you to all best places in town, He is very funny etc etc. De ontsteltenis was daarom des te groter toen we hem niet als dag-gids wilden nemen en de fooi uitbleef.

Ons hotel ligt in een uiterst drukke straat bij ingang van de Taj Mahal. Gisteren was er het Moslimfeest. Oorverdovend harde Arabische muziek werd uit der luidsprekers gebruld. Tijdens het diner kon je elkander niet eens verstaan. Na het diner bij terugkomst voor hotel waren de Indische jongeren aan het cricketen.Jan werd nog uitgenodigd voor een potje cricket met de locals. Tot een homerun leidde het niet. De schelle geluiden van de speakers schelden onverminderd voort naarmate de avond en nacht verstreek. Zelfs de -door mij vermeende- imam deed zijn duit in het zakje om 7 uur 's morgens.

Marc ligt momenteel ziek (diarree en misselijkheid) in bed vanwege de uitgebreide schotels van het diner gisteravond. De wc-pot hoeft niet beneden te worden. Met de nodige medicijnen, water, thee en wc-papier is hij morgen naar verwachting weer boven Jan. Jan heeft koorts die wat afneemt. Morgen is hij na de bezichtiging van 1 van de 7 wereldwonderen - de Taj Mahal - vast en zeker weer boven Marc.

7 december gaan we door naar Varanasi met de 12 uur durende nachttreinrit.

ankie

beterschap!

justus

Hey guys,
Wederom prachtige en humoristische verhalen ! Hoop dat jullie maag en darmen wat gewend beginnen te raken aan de lokale omstandigheden. Toch is er een aspect in jullie reisverslagen,dat wat onderbelicht lijkt : het ongetwijfeld bruisende nachtleven in (bv.) Delhi en het vrouwelijk schoon meer in het algemeen. Wordt daaromtrent nog een tipje van de sluier opgelicht ?
Veel plezier,goede gezondheid en genieten !!
Justus

Marc

Het nachtlevend in India is minder bruisend als je zou denken. Hooguit een paar Kingfishers (het Indische bier) op een dakterras, maar om 00.00 uur is het echt uit met de pret. Over het vrouwelijk schoon kunnen we letterlijk geen tip van sluiter oplichten.

Specifieke vragen kunnen altijd gemaild worden ;)

Groeten!