Jan en Marc op reis

Placebo-effect van Nepal

Na onze ziektes en andere ontberingen in Varanasi was het instappen voor de vlucht naar Kathmandu een verademing. De maagkrampen en koorts werden plotsklaps vergeten bij de eerst gezette voetstappen in Kathmandu. De Nepalese berglucht zorgde voor genezende werking. Voorts viel ons de vriendelijkheid van de Nepalezen erg op. Opeens werd er geheel belangenloos een praatje met je aangeknoopt zonder dat men op je geld uit is. ( Onze -in India - opgebouwde argwanendheid verdwijnt langzaamaan). Ook verloopt het verkeer hier een stuk ordentelijker dan in India. Helaas was kwamen de maag- en darmproblemen toch weer opzetten. De plotselinge genezing van Nepal bleek een placebo-effect te zijn. Na een doktersbezoek en een anti-biotica kuur lijken eindelijk, na 10 dagen ziekte, de ergste problemen achter de rug.

We hebben tot nu toe vele tempels in de drie koningssteden Kathmandu, Patan en Bhaktapur gezien. De gids die vol devotie de Kamasutra-afbeelding uitlegde, waarbij de aap aan de ballen van de leeuw trok, leidde tot grote hilariteit bij de Nederlandse heren. Ook was de zeer steile en lange trap naar de Monkey temple, die ook daadwerkelijk vele apengezinnen huisvest, het uitzicht op de stad en de tempel de moeite waard.

De sterke koers van de euro lieten beide heren niet onbenut een knipbeurtje van 1 euro te nemen. Bij het uitvallen van het licht moest er een tweede persoon aan te pas komen om d.m.v. een kaars het haar te belichten, waarna de kapper weer zijn werk kon hervatten.

Morgen, 15 december, verlaten Marc en ik Kathmandu voor het door iedereen geprezen Pokhara. Daar zullen we een trektocht over de Himalaya ondernemen.

Groeten!

Jan

ankie

Fijn weer wat van jullie te horen. Trektocht over de Himalaya klinkt spannend!

Frau Soffner

Als je haar maar goed zit! hahaha Geweldig verhaal weer! Fijn dat jullie weer gezond zijn!

Moosa

Lekker bezig pikkies!
Vooral dat stuk over Monkeytemple klonk goed! ;)

Het is lang geleden, wordt tijd voor een reunie!

gr
Moos

Geon

Lekker bezig boys! Have fun!