Jan en Marc op reis

'Afkoelen' in Chiang Mai

Na een klein weekje vertoefd te hebben in Bangkok, zijn we inmiddels in Chiang Mai neergestreken. Deze tweede stad van het land bereikten we na een bustocht van zo'n dertien uur. Dat lijkt veel, maar daar draaien we inmiddels onze handen niet meer voor om. De Nederlandse perceptie van wat lang reizen is zijn we allang ontgroeid. Wel moeten we nog sterk wennen aan het Thaise gevoel voor warmte. In Bangkok werden we namelijk gewaarschuwd voor de kou in het noorden. 'Brrr' was het daar. Toch enigszins opmerkelijk, want met temperaturen rond de 30 graden koelen we niet bepaald af. Verder zijn we hier cultureel aan het afkicken, want na alle pracht en praal van de afgelopen tijd zijn we een beetje 'tempelmoe' geworden. Deze diagnose was niet moeilijk te bepalen; gelatenheid, gewenning, onverschilligheid en zelfs verveling sloeg soms toe; de symptomen spreken voor zich. De laatste dagen hebben we daarom relaxt ingevuld. Markten bezoeken, zwembadje pakken, boekje lezen en 's avonds de stad in voor een klein biertje. Als de zon eemaal onder is, voelen we ons vaak als aangeschoten wild. Uit alle hoeken en gaten proberen Thaise dames (of niet) ons op vrij directe wijze het 'hof' te maken. Zeer vleiend allemaal, maar uiteindelijk hebben ze meer succes bij de naar affectie smachtende en veelal overjarige Westerling. Om deze taferelen voorlopig te vermijden, duiken we morgen de jungle in. Met een olifantentocht, rafting en de schitterende flora en fauna belooft dat op voorhand veel goeds. Zo zijn jullie weer helemaal bij en wil ik bij deze, mede namens Jan, iedereen een gelukkig en gezond 2012 wensen! Groeten, Marc PS: We blijven de fotoalbums aanvullen en inmiddels hebben we ook een aantal video's geplaatst.

Lodewijk Werle

Zo mag ik het horen! geen cultuur, maar bier drinken en achter de vrouwtjes aan:D! Zo ken je ik weer Japie!

justus

Met deze nuancerende visie/tip van Lodewijk kunnen jullie in het kersverse nieuwe jaar jullie voordeel doen.
Een goed 2012, ook voor alle followers van dit langzamerhand magnum opus !