Jan en Marc op reis

Van de jungle naar de Full Moon party

Het is een week geleden dat we voor het laatst onze avonturen online met julie hebben gedeeld, dus hoog tijd voor een update! In Chiang Mai hebben we nog, naast de oud en nieuw viering, ook een jungletocht ondernomen. Onze excursiegroep bestond uit een bont gezelschap: Iran, Noorwegen, Engeland en Zwitserland waren vertegenwoordigd. Vooral de opvallende verschijning ' Kevin' uit Noorwegen zal ons lang bijblijven. Zijn reisbenodigdheden bestonden uit een frisbee, een skibril een fles whiskey en een hoofddoek. Uiteindelijk zag hij meer van de bodem van zijn fles dan de jungle. Mede daardoor fungeerde hij als comedian van de groep en hebben we flink kunnen lachen- met en om hem. De rest van de groep hield zich bezig met klimmen en dalen, mieren eten, spinnen trotseren, olifanten berijden en wildwaterkanoën. Het verblijf bestond uit een grote hut en een beek diende als badkamer. De meisjes van de jungle zijn er niks bij. ‘s Avonds aan het kampvuur liet onze Noor zich weer gelden door oude rocknummers op de gitaar te spelen. Iedereen deinde vrolijk mee op de af en toe valse klanken, Na de nodige whiskey ging het niveau helaas steeds meer achteruit.

Van de jungle belandden we in een volkomen andere wereld van de toeristische en jongereneilanden Koh Samui en -later- Koh Phangan. We hadden behoorlijk de wind in de zeilen, met name figuurlijk, want onze transferflight werd omgezet in een rechtstreekse vlucht, wat ons 4 uur scheelde. Daar bleef het niet bij op onze lucky day donderdag 5 januari, want bij aankomst werd ons hotel geupgrade met 2 sterren! We voelden ons de koning te rijk!

Na 2 nachten te hebben gebaad in weelde waarbij we weer op krachten kwamen, werd ons duidelijk dat uitrusten op onze nieuwe bestemming Koh Phangan een utopie is. We verblijven daar in ‘ The Party Hostel' en dan is nog niks teveel gezegd. DIt hostel is omringd door verscheidene clubs die allemaal megagrote speakers voor de deuren hebben staan. We zitten bovendien aan het strand, waar de vermaarde Ful Moon party gehouden wordt .Voorts wordt er geen ontbijt geserveerd, maar wel een emmer vodka stipt elke om negen uur ‘s avonds.

De Full Moon party was een groots success: 15.000 hossende mensen op het strand van een baai. Zelfs na de fraaie zonsopgang werd er nog doorgefeest. Iedereen bekladde zichzelf met fluorescerende verf. Uw verslaggever had de Nederlande tulpen, een windmolen en cannabis laten afbeelden op zijn ledematen. Alle voorbereidingen ten spijt viel hij in slaap om 2 uur om 6 uur ‘s ochtends bij licht weer verder te feesten. Een sinaasappelsapje stond helaas niet op het ontbijtmenu. Alleen met vodka in een emmertje was mogelijk,

We verblijven op dit palmboom-bounty-eiland tot 11 januari alvorens we vertrekken naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur.

Groet Jan

Lodewijk(het baasje)

Goed verhaal! Hiervoor had ik wel willen overkomen! Mooie dames daar? haha vast een super vet feest! Blijven feesten jongens!

Marc

Er staan weer nieuwe foto's in het album!

Kornelis

Ik mis toch nog het verslag van die Thaise massage met happy ending. ;)

Mooi verslag Jan! Zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin.

Groet uit Nederland!

justus

complimenten voor jullie boeiende verslagen en mooie foto's en filmpjes van deze droomreis; uit de reacties blijkt echter wel dat menig follower zit te wachten op juicy details,die wel niet aan de openbaarheid(lees : ouders,werkgevers e.d.) zullen worden prijsgegeven...

Jan en Marc

Dank jullie wederom voor de leuke reacties!
@Justus en Lodewijk: Juicy details?? We zijn slechts geinteresseerd in cultuur!
@Kornelis: en we hebben toch voldoende natuurfoto's toegevoegd?!